14 oktober 2005

Mera media, bland annat om boxning

I dagens nummer av Expressen och Metro finns artiklar om boxningspasset som kommer i kvällens avsnitt. Jag är hyfsat nöjd med artiklarna, med reservation för att det inte framgick att det bara var jag, utan flera andra i laget, som grät/blödde.

Något som inte framgick i programmet var att vi under uppvärmningen och sparringen blev förolämpade och trakasserade av tränarna.

För att runda av diskussionen av boxningen citerar jag en dikt av Stig Dagerman (1923-1954):

Domarn räknar från ett till tio
men Jimmy Knock ligger kvar ändå
Publiken jublar och går på bio
men Jimmy Knock har glömt bort att gå.

Domarn räknar till fyrahundra
men Jimmy Knock är visst sur i kväll
han ligger kvar som en trasig flundra
och vägrar lyssna till Glokar Well.

Domarn räknar till åttatusen
men livet har lämnat Jimmys kropp.
han har förlorat mot Billy Lusen
självförsvarets berömda hopp

Billy Lusen får många rosor
och mycket pengar till korv och bröd
men Jimmy Knock är en usel loser
han råkar nämligen vara död.

Stockholm City har hittat på nya namn på områden i Stockholm, bland annat "SuDoKu" "SoDuKu" för "South of Down Under Kungliga Tekniska Högskolan". Jag kan berätta mer om Världens största krutong senare.

Jag och Niklas är med i radioprogrammet Deluxe som börjar i P3 klockan 16.08.

ändrat 15 okt 2005, nytt i fetstil

1 Comments:

At 19 oktober, 2005 17:32, Blogger tim said...

Hade läst och hört ifrån Mickels att ni var missnöjda med ZTVs trailer till det här avsnittet. Men jag visste inte att det skulle vara såhär i avsnittet.

Jag kan förstå att Roberto ville tänka pedagogiskt, men det märks att han nog som lärare är väldigt dålig på att känna av och anpassa sig för en grupp. Tycker han tar kål på sig själv med hela snacket om att ni skulle tävla för att se vem den riktiga mannen var, och sedan säga att ni var harrar i början. Det finns nog inte många i en tv-soffa som köpte det snacket som så värst charmigt tror jag, så där har ni nog ett stort 1 - 0 till er.

Annars tycker jag det är synd att ni hamnar hos just honom, och sedan även boxning. När det t.ex. kunde varit Taekwondo-träning istället, en kontaktsport där man bara jobbar med bena till skillnad ifrån bara händerna som i boxning. Känns som det ligger något närmare fotbollen. Det finns också tusentals vänligare och pedagogiska tränare än herr Roberto i båda boxning och annan kampsport.

 

Skicka en kommentar

<< Home