03 november 2006

FCZ - FAQ 7

Q: Får ni fler tjejer nu?
A: Det finns gott om plats. Det går faktiskt att ha oss till annat än präktiga killkompisar. Sedan kanske det är en åldersfråga - det händer att 14-15 åriga flickor klänger på mig, men om jag själv ska ha en flickvän så ska hon åtminstone ha gått ut gymnasiet. Notera att detta gäller mig. Se även ett inlägg på min personliga blogg angående det fåniga uttrycket "att få ligga".

Q: Har ni blivit mer intresserade av fotboll?
A: Jocke A har börjat spela i korpen och Farhad är på väg att göra det, annars inte. Vårt intresse för att titta på fotboll är fortfarande svalt.

Q: Får ni gå före krogköerna nuförtiden?
A: Jag lyckas göra det ibland, men efter att ha blivit mordhotad i helgen på en krog med röd rephage runt entrén har jag börjat undvika sådana ställen.

Q: Hade ni verkligen aldrig vunnit någon match före avsnitt 5 i säsong 2?
Jo, vi firade vår första seger redan förra säsongen (mot våra norska kamrater Tufte IL), och hade vunnit under säsong två redan innan vi spelade mot våra föräldrar. Men eftersom kronologin i säsong 2 är förvriden bortom all kännedom, kan det ibland se ut som att vi beter oss lite konstigt.

Q: Vadå? Går FCZ fortfarande på TV? Tog det inte säsongen slut i fjol?
A: I höst visas säsong 2 av FCZ, som spelades in i somras. Den visas söndagar klockan 20 på TV6. Du får hoppas att de avsnitt som du missat går i repris.


Se även FAQ 1, FAQ 2, FAQ 3, FAQ 4, FCZ FAQ 5 - frågetoppen och FAQ 6.