24 oktober 2005

Är FCZ på riktigt?

Många tittare undrar hur mycket av det som händer i tv-serien FCZ som är "på riktigt". Det går till och med rykten om att vi spelare skulle vara skådisar som agerar efter ett manus, ungefär som i den norska låtsasdokusåpan "Tomtar på loftet".

Det finns mycket att säga om FCZ, men jag lovar: det finns inget i matcherna i tv-serien som är "fusk", "uppgjort" eller "regisserat". Ingen representant för FCZ (spelare, tränare, produktionsarbetare) har någonsin kommit överens med motståndarlag eller domare om vad som ska hända mellan start- och slutsignalerna. Inga "omtagningar" av matchbilder har gjorts.

I de matcher som visas i tv-serien spelar FCZ alltid efter bästa förmåga. Vissa motståndare har inte alltid gjort sitt bästa mot oss, och vissa domare har inte varit helt rättvisa, men det har inte vi med att göra. Ingen kommer bli gladare av att försöka analysera enskilda situationer på planen för att ta reda på huruvida de är "på riktigt".

Delar av det icke-fotbollsrelaterade materialet i serien är regisserade, till exempel Tores dassbesök på teambuildingen i avsnitt 2.

Ändrat 3 november 2005, nytt i kursiv stil

3 Comments:

At 27 oktober, 2005 01:14, Blogger Ola D Svedin said...

Vilka är argumenten mot att det inte skulle vara "på riktigt"?...

En oerhört kul och engagerande serie förresten. Du verkar soft, Tore. Kör hårt!

 
At 29 oktober, 2005 01:11, Blogger Heffler said...

Jag håller på er - det kommer jag alltid att göra. Ni verkar vara ett gäng sköna snubbar som verkligen bjuder på er själva. Jag gillar upplägget om att ni ska bli ett lag - inte röst ut folk och ha er. Kör hårt!

Jag länkade till din blog - hoppas att det var okej. :)

 
At 31 oktober, 2005 12:31, Blogger jimmy asklund said...

Jag gillar också upplägget.

 

Skicka en kommentar

<< Home